- Anasayfa
- >
- Rehberlik >
- İlkokul Rehberlik >
- İLKÖĞRETİM REHBERLİK FAALİYETLERİ
İLKÖĞRETİM REHBERLİK FAALİYETLERİ
Başkent Örnek İlkokulu Rehberlik Servisi olarak, öğrenciyi tanımaya ve
onun da kendisini tanımasına sağlamaya özen gösterilmektedir. Rehberlik
hizmetleri kapsamında beklenen hedefe ulaşmak ancak bu sayede mümkün
olabilmektedir. Bireyin kendisini tanımasını sağlamak için öncelikle onu tanımak
gerekir. Bu düşünceden hareketle öğrenciler yakından tanınmaya çalışılmaktadır.
Kendisini tanıyan, anlayan ve kabul eden birey, çevresini ve potansiyelini de
farkına varır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık süreci içinde öğrenciler gizlilik, güven ve
kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları
yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinlenilir. Onlara açık ve dürüst
davranılarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı olunur.
Öğrencilerin, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmaların
temelini oluşturur.
REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Öğrenci Görüşmeleri
1-Bireysel Görüşmeler:
Problem odaklı bir danışmalık anlayışından öte, tüm öğrencilerle görüşülmesi
gerekliliği ilkesi doğrultusunda problemi olsun veya olmasın, tüm öğrencilerle
rehberlik odasında görüşülmek hedeflenmektedir. Okulumuzda yürüttüğümüz
rehberlik çalışmalarında önleyici rehberlik anlayışla hareket edilmeye gayret
gösterilmektedir. Problemi olan çocuklar gerekli belli sıklıkta görüşmeye
alınarak, gerekli görüldüğü takdirde, gerekli olduğu kadarıyla ilgili öğretmene
ve veliye geri bildirim verilmektedir.
2-Grup Görüşmeleri:
Belli aralıklarla öğrencilerle planlanan grup etkinlikleri yapılmaktadır.
· Veli Görüşmeleri
ÇALIŞILAN KONULAR
· Öğrencinin Ders Başarı Takibi
· Akademik Başarının Önündeki
Engellerin Tespiti (öğrenme güçlüğü, hiperaktivite, dikkat dağınıklığı vb.)
· Ebeveyn-Çocuk İlişkisi
· Öğrencinin Gelişimine Yönelik
Çalışmalar
· Okul Başarısında Ailenin Rolü
· Çatışma Çözme Becerisi
· Sosyal ve Duygusal Gelişim
· Arkadaşlık İlişkileri
· Sosyal Beceri Eğitimi
1- Öğrenciye Yönelik Seminer Çalışmaları
Öğrencilerle yapılan seminer çalışmaları, farkındalık kazanmalarının yanı sıra
öğrencilerin ihtiyacı olduğu konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve sorun
yaşadıkları konuya yönelik öğrencilere destek sağlayabilmek amacıyla yapılır.
Seminerler sadece bulunulduğu zamana odaklı olmayıp öğrencileri yaşama
hazırlamayı da hedeflemektedir. Yıl içerisinde ihtiyaç doğrultusunda seminer
çalışmaları yapılmaktadır.
· Verimli Ders Çalışma
Teknikleri
· Test Çözme Stratejileri
· Akran Zorbalığı
· Temizlik ve Hijyen ( Bedensel
Temizlik, Sınıf İçi Temizlik, Çevre Temizliği)
· Mahremiyet ve İstismar
· İnternet Dost musun Düşman mı?
· Olumlu Davranış Kalıpları
2- Velilere Yönelik Seminer Çalışmaları
Velilerle yapılan seminer çalışmaları, farkındalık kazanmalarının yanı sıra
öğrencilerin içinde bulunduğu gelişim dönemini göz önünde bulundurarak
öğrencileri anlama konusunda farklı bakış açıları kazandırmaktır. Yıl içerisinde
ihtiyaç doğrultusunda seminer çalışmaları yapılmaktadır. Seminer çalışmalarından
örnekler;
- 1.Sınıfa Başlayacak Olan Çocuğa Nasıl Yaklaşılmalıdır?
- Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
- Okul Fobisi Yaşayan Çocuğa Nasıl Yaklaşılmalıdır?
- Anne-Baba Tutumları ve Çocuk Üzerindeki Etkileri
- Ebeveyn ve Çocuk İlişkilerinde Aile Dinamikleri
- Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi ve İstismar
ÖĞRENCİLERE UYGULANAN TEST VE ENVENTERLER
- Öğrenci Tanıma Formu
- Otobiyografi
- Bir Aile Resmi Çiz Envanteri
- Bir İnsan Resmi Çiz Envanteri
- Burdon Dikkat Testi
- Çoklu Zeka Envanteri,
- Öğrenme Sitilleri Testi
- Sosyometri
DİĞER ETKİNLİKLERİMİZ;
HAFTANIN ÖRNEK ÖĞRENCİSİ PROJESİ
Bu proje, öğrencilere olumlu davranış kalıplarını kazandırmak, onların ders
başarılarını arttırmak ve moral motivasyonlarını güçlendirmek amacıyla
yürütülmektedir. Bu çalışma, çocukların sorumluluk bilinci kazanmalarını da
desteklemektedir.